Bezpłatna infolinia: 535 707 333 Bezpłatne zgłoszenie ON-LINE
AIF Kancelaria

Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych

  • brak wstępnych kosztów
  • stały wgląd do sprawy przez panel klienta
  • odszkodowanie za szkodę rzeczową i osobową
  • działamy na terenie całej Polski i za granicą

zwrot 100%
wydatków na leczenie

AIF Kancelaria

Pomagamy w uzyskaniu odszkodowania

  • zwrot 100% wydatków na leczenie
  • w 30 dni odzyskasz odszkodowanie
  • posiadamy 12 lat doświadczenia
  • wynagrodzenie wyłącznie za efekty

w 30 dni
odzyskasz odszkodowanie

AIF Kancelaria

Zadośćuczynienie za poniesione krzywdy

  • bezpłatna reprezentacja prawnika
  • wysoka rekompensata za ból i cierpienie
  • rozliczenie tylko za uzyskany efekt
  • uzyskujemy najwyższe zadośćuczynienia w 30 dni

wynagrodzenie
wyłącznie za efekty

Odszkodowanie za wypadek w pracy


Uległeś nieszczęśliwemu wypadkowi przy pracy? Pomożemy Ci uzyskać wysokie odszkodowanie za wypadek w pracy! Walczymy o wysokie odszkodowania od ponad 10 lat z dużymi sukcesami! Warunkiem jest, by zdarzenie miało charakter nagły i było wywołane przyczyną zewnętrzną w związku z wykonywaniem poleceń przełożonych, czynności na rzecz pracodawcy. Odszkodowanie dotyczy także czasu, gdy pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy, a znajduje się między siedzibą firmy, a miejscem wykonywania obowiązków służbowych.

Wielu pracowników ma pewne obawy przed dochodzeniem odszkodowania za wypadek przy pracy.  Dlatego należy bezwzględnie podkreślić, że jeżeli zdarzenie nastąpiło z winy pracodawcy to ma on obowiązek naprawienia szkody.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy – poznaj najważniejsze definicje!

Zgodnie z obowiązującą ustawą dotyczącą ubezpieczenia społecznego z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, mianem wypadku określa się zdarzenie nagłe – związane z wykonywaną pracą, jednak wywołane przyczyną zewnętrzną, które spowodowało uraz lub śmierć. Dane zdarzenie można uznać za wypadek przy pracy wtedy, gdy nastąpiło ono podczas wykonywania rutynowych czynności pracowniczych bądź z rozkazu przełożonego, podczas gdy pracownik wykonywał czynności na rzecz pracodawcy bez polecenia. Również gdy dane wydarzenie miało miejsce w czasie pozostawania pracownika do dyspozycji pracodawcy (np. w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązków) lub podczas podróży służbowej możemy mówić o wypadku przy pracy. Obecnie wyróżniamy cztery rodzaje wypadków przy pracy:

  • wypadek powodujący częściową niezdolność do pracy – inaczej określany mianem lekkiego wypadku przy pracy, który nie doprowadził ani do ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, ani do śmierci poszkodowanego;

  • ciężki wypadek przy pracy – w jego wyniku doszło do ciężkiego uszkodzenia ciała pracownika, uniemożliwiającego mu dalszą pracę w zawodzie (mowa tu nie tylko o uszkodzeniach narządów, lecz także nieuleczalnej chorobie fizycznej bądź chorobie psychicznej);

  • zbiorowy wypadek przy pracy – ma on miejsce, podczas gdy w jednym zdarzeniu zostały poszkodowane co najmniej dwie osoby;

  • śmiertelny wypadek przy pracy – zdarzenie prowadzące do śmierci poszkodowanego pracownika; ważne aby mieć świadomość, że definicja dotyczy również sytuacji, w której śmierć poszkodowanego następuje w okresie do 6 miesięcy od daty wypadku.

Odszkodowanie za wypadek przy pracy dotyczy wszystkich powyższych rodzajów. W AIF Kancelaria pomagamy naszym Klientom w walce o satysfakcjonujący wynik spraw. Niezależnie od rodzaju wypadku, jaki Cię spotkał – zgłoś się do nas. Postaramy się pomóc najlepiej jak tylko potrafimy.

Komu przysługuje odszkodowanie za wypadek przy pracy?

Odszkodowanie za wypadek przy pracy przysługuje nie tylko osobom, które świadczyły pracę na podstawie umowy o pracę – roszczenia mogą domagać się także pracownicy zatrudnieni na umowę zlecenie bądź umowę agencyjną pod warunkiem, że z tytułu tych umów podlegała ubezpieczeniu wypadkowemu. W przypadku gdy mamy do czynienia ze śmiertelnym wypadkiem przy pracy, odszkodowanie przysługuje członkom rodziny osoby zmarłej.

W jakich sytuacjach poszkodowanemu nie należy się odszkodowanie za wypadek przy pracy? Mimo tego, że w wielu firmach pracownicy mają prawo ubiegać się o odszkodowanie a wypadek przy pracy niezależnie od tego, czy byli oni bezpośrednio odpowiedzialni za jego wystąpienie, w przypadku wypadku z winy pracownika, może stanąć on przed obowiązkiem udowodnienia, iż jego sytuacja spowodowana była wynikiem złych warunków pracy, zaniedbań pracodawcy bądź innych czynników zewnętrznych, niezależnych od jego zasobów. Zdarzają się jednak sytuacje, w których pracownik może utracić prawo do odszkodowania – zwłaszcza w sytuacji, gdy jego działania bądź zaniedbania stanowiły wynik celowego złamania przepisów BHP w miejscu pracy, bycia pod wpływem alkoholu i/lub narkotyków w miejscu pracy lub niedostosowania się do znanych procedur bezpieczeństwa.

Kto wypłaca odszkodowanie za wypadek w pracy?

Kwestia tego, kto konkretnie wypłaca odszkodowanie za wypadek przy pracy nierzadko budzi wiele wątpliwości. Wyjaśniamy! W zależności od wypadku oraz pracodawcy, poszkodowany może ubiegać się o różne typu odszkodowania. Najpopularniejszym jest jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy, jakie wypłacane jest przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zdarzają się jednak sytuacje, gdzie do wypadku dochodzi wskutek niedopilnowania przez pracodawcę bądź z jego winy; w takiej sytuacji suma roszczeń odszkodowawczych oraz samo odszkodowanie za niezdolność do pracy ma obowiązek pokryć towarzystwo ubezpieczeniowe pracodawcy.

O jakie świadczenia możemy ubiegać się przy wypadku w pracy?

  • Odszkodowanie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • Zadośćuczynienie za poniesiony krzywdy od pracodawcy, a także zwrot kosztów leczenia

Gdy pracodawca nie stosował się do zasad BHP w miejscu pracy poszkodowany ma pełne prawo ubiegać się o stosowne odszkodowanie po wypadku w pracy. Kluczem do sukcesu w tego typu postępowaniach jest jednoznaczne wskazanie nieprawidłowości w organizacji warunków pracy. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego! Nasi pracownicy ocenią szanse na uzyskanie odszkodowania za wypadek w pracy. Konsultacje odszkodowawcze w AIF Kancelaria są całkowicie bezpłatne i niezobowiązujące.

Pamiętaj, że wnioskując o odszkodowanie za wypadek przy pracy należy dopełnić koniecznych procedur. Z pomocą zespołu prawników AIF Kancelaria masz całkowitą pewność, że od strony formalnej wszystko będzie w porządku. Jeżeli chcesz postarać się o odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy, musisz zgłosić zdarzenie do przełożonych natychmiast – o ile pozwala na to Twój stan zdrowia. Wprawdzie przepisy nie wyznaczają ścisłych ram czasowych, jednak zapis „niezwłocznie lub po ustaniu przeszkód uniemożliwiających niezwłoczne zawiadomienie” określa obowiązki poszkodowanych dość jednoznacznie. W tym miejscu należy podkreślić, że wszelkie roszczenia o odszkodowania za wypadki w pracy przedawniają się po upływie 3 lat od doznania uszczerbku na zdrowiu. Po upływie tego czasu pozostaje proces cywilny. Tą drogą możemy uzyskać odszkodowanie za wypadek w pracy w ciągu 10 lat od zdarzenia.

Jak skutecznie dochodzić odszkodowania za wypadek w pracy?

Najważniejszą kwestią przy dochodzeniu odszkodowania za wypadek w pracy jest ustalenie świadków, którzy poświadczą o zaistniałym zdarzeniu. Bardzo istotne jest zgromadzenie rzetelnej dokumentacji m. in. fotograficznej, a także zabezpieczenie dowodów w sprawie. Poszkodowani po wypadku często nie wiedzą jak uzyskiwać odszkodowanie za wypadek w pracy. Dlatego AIF Kancelaria wyręcza swoich klientów we wszystkich czynnościach związanych ze sprawą. Nie musisz borykać się sam z gromadzeniem dokumentacji w sprawie. Nasi prawnicy będą Cię godnie reprezentować w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych. Jednym obowiązkiem pracownika jest zgłoszenie wypadku pracodawcy.

Podpowiadamy, jak skutecznie ubiegać się o odszkodowanie za wypadek w pracy

Jak już wspominaliśmy, w przypadku gdy dojdzie do wypadku należy bezzwłocznie powiadomić o tym swojego przełożonego – jeżeli oczywiście jesteś w stanie to zrobić. Następnie wymagane jest także złożenie stosownych wniosków do ZUS lub płatnika składek. Istotne jest dopilnowanie sporządzenia protokołu powypadkowego; na ogół wypełniany jest on przez pracodawcę w momencie, kiedy wszelkie okoliczności oraz przyczyny danego zdarzenia zostały już ustalone. Ma on na to około 14 dni od daty zawiadomienia. Potrzebne będą do tego również stosowne wyjaśnienia. Zazwyczaj protokół sporządzany jest w trzech egzemplarzach: jeden dla poszkodowanego lub członka jego rodziny, drugi dla pracodawcy/zleceniodawcy, trzeci dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oczywiście, osoba poszkodowana może zgłosić uwagi oraz zastrzeżenia do ustaleń, jakie zostały zawarte w protokole. Taki dokument powinien obejmować:

  • zapis wyjaśnień poszkodowanego;

  • zapis informacji pozyskanych od świadków wypadku;

  • inne dokumenty zebrane w procesie ustalania okoliczności oraz przyczyn zdarzenia (dokumenty z oględzin miejsca wypadku, dowody służące ustaleniu okoliczności, uwagi oraz zastrzeżenia osoby poszkodowanej).

Następnie przechodzimy do zgłoszenia roszczenia o odszkodowanie za wypadek przy pracy. Podstawą jest odpowiednia dokumentacja, która pozwoli ustalić przyczyny oraz okoliczności zdarzenia, a także zaklasyfikować je jako wypadek przy pracy. Mowa tu między innymi o:

  • odpowiednio wypełnionym wniosku;

  • protokole powypadkowym;

  • zaświadczeniu o stanie zdrowia;

  • karcie informacyjnej z udzielenia pierwszej pomocy;

  • wyjaśnieniach dotyczących odbycia przez poszkodowanego wymaganych szkoleń w zakresie BHP;

  • oświadczenia osoby, której poszkodowany zgłosić wypadek.

Nie musisz jednak robić wszystkiego sam! AIF Kancelaria od lat pomaga Klientom w ubieganiu się o satysfakcjonujące odszkodowanie za wypadek przy pracy. Przemawia za nami przede wszystkim doświadczenie.

Pracodawca ma obowiązek sporządzenia dokumentacji powypadkowej. Wiele okoliczności wpływa na wypłatę odszkodowania

Od momentu wpłynięcia zawiadomienia firma, która Cię zatrudniała, ma 14 dni na sporządzenie tzw. karty wypadku. Bezpośrednie przyczyny oraz zewnętrzne okoliczności decydują o tym, czy za wypadek przy pracy zostanie Ci przyznane odszkodowanie. Specjaliści z AIF Kancelaria, po zapoznaniu się z dokumentacją sprawy, rzetelnie określą Twoje szanse na otrzymanie świadczenia. Na podstawie zaświadczenia OL-9 o przebiegu leczenia i stanie zdrowia oraz dokumentacji medycznej ZUS decyduje o tym, czy przyznać jednorazowe odszkodowanie za wypadek w pracy. W przypadku odmowy lub niskiego świadczenia, możesz polegać na nas całkowicie. AIF Kancelaria reprezentowała już wielu Klientów w sądzie pracy, z satysfakcjonującym dla nich skutkiem. Wywalczone przez naszych prawników odszkodowania za wypadki w pracy mogą być nawet wielokrotnością kwoty wyjściowej. Każdy uszczerbek na zdrowiu zasługuje na godziwą rekompensatę, w szczególności ten poniesiony w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych. Zwróć się do naszej kancelarii, a otrzymasz należne Ci odszkodowanie za wypadek przy pracy w adekwatnej wysokości!

FAQ – PYTANIA I ODPOWIEDZI

#1 Jak wygląda ubieganie się o odszkodowanie za wypadek w pracy z pomocą kancelarii prawnej?

Ubieganie się o odszkodowanie za wypadek przy pracy z pomocą doświadczonych specjalistów jest naprawdę proste! Reprezentanci kancelarii występują do ubezpieczyciela o wypłatę odszkodowania, załączając przy tym niezbędne dokumenty. W przypadku zauważenia, że kwota jaką wynosi odszkodowanie za wypadek przy pracy zaproponowana przez towarzystwo ubezpieczeniowe jest zaniżona, specjaliści przystępują do negocjacji na korzyść klienta. Gdy nie uda się załatwić tego na drodze ugody, wstępujemy na drogę sądową. Wierzymy, że dzięki wiedzy i doświadczeniu możliwe jest odpowiednie przeprowadzenie sprawy w taki sposób, by wynik skutkował wyższą kwotą odszkodowania za wypadek przy pracy. Zawsze działamy dla dobra naszych Klientów!

#2 Jakie dokumenty warto zebrać, ubiegając się o odszkodowanie za wypadek w pracy?

Do niezbędnych dokumentów, jakie brane są pod uwagę między innymi podczas ustalania tego, jak wysokie powinno być odszkodowanie za wypadek w pracy, należą między innymi raporty medyczne, świadectwa świadków, przepisy bezpieczeństwa, jak i dokumentacja dotycząca zaniedbań ze strony pracodawcy. To wszystko ma realny wpływ na wysokość świadczenia.

#3 Po jakim czasie wygasa możliwość ubiegania się o odszkodowanie za wypadek przy pracy?

Zgodnie z aktualnymi zasadami, przedawnienie wypadku wynosi trzy lata od momentu dowiedzenia się o szkodzie – a także osobie zobowiązanej do wypłaty danego świadczenia.

    W celu uzyskania dodatkowych informacji, wypełnij formularz kontaktowy.

    Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Akceptuję Więcej