Uległeś nieszczęśliwemu wypadkowi przy pracy? Pomożemy Ci uzyskać wysokie odszkodowanie za wypadek w pracy! Walczymy o wysokie odszkodowania od ponad 10 lat z dużymi sukcesami! Warunkiem jest, by zdarzenie miało charakter nagły i było wywołane przyczyną zewnętrzną w związku z wykonywaniem poleceń przełożonych, czynności na rzecz pracodawcy. Odszkodowanie dotyczy także czasu, gdy pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy, a znajduje się między siedzibą firmy, a miejscem wykonywania obowiązków służbowych.
Wielu pracowników ma pewne obawy przed dochodzeniem odszkodowania za wypadek przy pracy. Dlatego należy bezwzględnie podkreślić, że jeżeli zdarzenie nastąpiło z winy pracodawcy to ma on obowiązek naprawienia szkody.
Jak skutecznie dochodzić odszkodowania za wypadek w pracy?
Najważniejszą kwestią przy dochodzeniu odszkodowania za wypadek w pracy jest ustalenie świadków, którzy poświadczą o zaistniałym zdarzeniu. Bardzo istotne jest zgromadzenie rzetelnej dokumentacji m. in. fotograficznej, a także zabezpieczenie dowodów w sprawie. Poszkodowani po wypadku często nie wiedzą jak uzyskiwać odszkodowanie za wypadek w pracy. Dlatego AIF Kancelaria wyręcza swoich klientów we wszystkich czynnościach związanych ze sprawą. Nie musisz borykać się sam z gromadzeniem dokumentacji w sprawie. Nasi prawnicy będą Cię godnie reprezentować w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych. Jednym obowiązkiem pracownika jest zgłoszenie wypadku pracodawcy.
O jakie świadczenia możemy ubiegać się przy wypadku w pracy?
Gdy pracodawca nie stosował się do zasad BHP w miejscu pracy poszkodowany ma pełne prawo ubiegać się o stosowne odszkodowanie po wypadku w pracy. Kluczem do sukcesu w tego typu postępowaniach jest jednoznaczne wskazanie nieprawidłowości w organizacji warunków pracy. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego! Nasi pracownicy ocenią szanse na uzyskanie odszkodowania za wypadek w pracy. Konsultacje odszkodowawcze w AIF Kancelaria są całkowicie bezpłatne i niezobowiązujące.
Pamiętaj, że wnioskując o odszkodowanie za wypadek przy pracy należy dopełnić koniecznych procedur. Z pomocą zespołu prawników AIF Kancelaria masz całkowitą pewność, że od strony formalnej wszystko będzie w porządku. Jeżeli chcesz postarać się o odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy, musisz zgłosić zdarzenie do przełożonych natychmiast – o ile pozwala na to Twój stan zdrowia. Wprawdzie przepisy nie wyznaczają ścisłych ram czasowych, jednak zapis „niezwłocznie lub po ustaniu przeszkód uniemożliwiających niezwłoczne zawiadomienie” określa obowiązki poszkodowanych dość jednoznacznie. W tym miejscu należy podkreślić, że wszelkie roszczenia o odszkodowania za wypadki w pracy przedawniają się po upływie 3 lat od doznania uszczerbku na zdrowiu. Po upływie tego czasu pozostaje proces cywilny. Tą drogą możemy uzyskać odszkodowanie za wypadek w pracy w ciągu 10 lat od zdarzenia.
Od momentu wpłynięcia zawiadomienia firma, która Cię zatrudniała, ma 14 dni na sporządzenie tzw. karty wypadku. Bezpośrednie przyczyny oraz zewnętrzne okoliczności decydują o tym, czy za wypadek przy pracy zostanie Ci przyznane odszkodowanie. Specjaliści z AIF Kancelaria, po zapoznaniu się z dokumentacją sprawy, rzetelnie określą Twoje szanse na otrzymanie świadczenia. Na podstawie zaświadczenia OL-9 o przebiegu leczenia i stanie zdrowia oraz dokumentacji medycznej ZUS decyduje o tym, czy przyznać jednorazowe odszkodowanie za wypadek w pracy. W przypadku odmowy lub niskiego świadczenia, możesz polegać na nas całkowicie. AIF Kancelaria reprezentowała już wielu Klientów w sądzie pracy, z satysfakcjonującym dla nich skutkiem. Wywalczone przez naszych prawników odszkodowania za wypadki w pracy mogą być nawet wielokrotnością kwoty wyjściowej. Każdy uszczerbek na zdrowiu zasługuje na godziwą rekompensatę, w szczególności ten poniesiony w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych. Zwróć się do naszej kancelarii, a otrzymasz należne Ci odszkodowanie za wypadek przy pracy w adekwatnej wysokości!