Z pojęciem stosownego odszkodowania spotykamy się, gdy bliscy dochodzą należnego świadczenia po śmierci poszkodowanego. Podstawą do przyznania odszkodowania jest zaistnienie przesłanki znacznego pogorszenia sytuacji życiowej. Dla rozwiania wątpliwości w obrębie stosownego odszkodowania, wyjaśnimy tę dość zawiłą kwestię.
Stosowne odszkodowanie to świadczenie, które przysługuje, kiedy w wypadku śmierć ponosi bliski członek rodziny. Roszczenie to ma na celu zrekompensować „znaczne pogorszenie sytuacji życiowej”. Jest to przesłanka determinująca wypłatę pieniędzy w ramach tego odszkodowania. Przyznawane stawki pieniężne mają być odpowiednie w stosunku do powstałej różnicy w życiu bliskich po stracie członka rodziny. Świadczenie to ma ułatwić przystosowanie do powstałych warunków bytowych, a także zniwelowanie skutków natury stricte ekonomicznej. Wysokość stosownego odszkodowania, tak jak i zadośćuczynienia ma charakter uznaniowy. Przyznawana stawka zależeć będzie od całokształtu okoliczności zdarzenia, a także rozmiaru negatywnych skutków powstałych po wypadku. Warto też podkreślić, że stosowne odszkodowanie nie ma na celu, jedynie zniwelować negatywnej sytuacji w sferze materialnej, ale też innych uszczerbków m. in.:
Stosowne odszkodowania nie obejmują wypłaty środków pieniężnych za cierpienia moralne, które są następstwem śmierci bliskiego w skutek tragicznego wypadku. Rekompensaty za krzywdę moralną dochodzimy zawsze w ramach zadośćuczynienia
Dochodzenie odszkodowania po stracie bliskiego nie jest zadaniem łatwym. Procedura odszkodowawcza wymaga odpowiedniej wiedzy prawnej, zaangażowania i rzetelności w prowadzonych działaniach. Nieprawidłowe postępowanie może doprowadzić do obniżenia wypłaconego odszkodowania. Nie warto skazywać się na zbyt niskie odszkodowanie. Współpracując z kancelarią odszkodowawczą poszkodowani mogą uzyskać nawet o 60% wyższe odszkodowanie. Radca prawny po uzyskaniu pełnomocnictwa wyręcza roszczącego w większości czynności prawnych. Rodzina po tak dotkliwej stracie nie musi kłopotać się walką z ubezpieczycielem. Kancelaria AIF nie pobiera opłat wstępnych za przyjęcie sprawy. Naszym honorarium jest jedynie prowizja po skutecznym uzyskaniu odszkodowania. Zapraszamy do bezpłatnej weryfikacji sprawy. Wystarczy przesłać dokumenty zgromadzone w sprawie, a nasi specjaliści bezpłatnie nakreślą, o jakie środki pieniężne możemy zawalczyć.